13 Zář

Lítačka – Všechna výdejní a prodejní místa DPP – Praha

Kde vyměnit Opencard za lítačku?Je to tu! Prázdniny jsou v plném proudu a lidé začínají pomalu vyměňovat svoje staré karty na MHD – Opencard za novou Lítačku. Jelikož má Praha přes milion obyvatel, tak se na výdejních místech tvoří pomalu fronty. Lidé jsou nervozní, protože ve frontě mnohdy čekají až přes 4 hodiny. Rozhodli jsme se pro Vás sepsat tento článek, kde si uvedeme veškerá výdejní místa Lítačky. Zároveň u každého místa uvedeme jeho aktuální vytíženost, abyste věděli jak dlouho budete čekat.

Co si nezapomenout vzít s sebou aby mi Lítačku vydali?

Při žádosti o vydání Lítačky je důležité mít s sebou několik základních věcí, aby vám kartu bez problémů vydali. Zde je seznam toho, co byste si neměli zapomenout vzít:

  1. Platný doklad totožnosti:
    • Občanský průkaz (pro občany ČR).
    • Cestovní pas nebo jiný doklad s fotografií pro cizince.
  2. Fotografie:
    • Pokud žádáte o Lítačku osobně, měli byste mít s sebou aktuální pasovou fotografii o rozměru 3,5 × 4,5 cm. Některá místa ale nabízejí možnost fotografii pořídit na místě.
    • Při online objednávce si můžete nahrát svou fotografii elektronicky.
  3. Poplatek za vystavení karty:
    • Cena za vystavení Lítačky je 100 Kč při standardní lhůtě vyřízení (do 14 dní).
    • Pokud žádáte o expresní vydání (do 5 pracovních dnů), poplatek je vyšší, obvykle 200 Kč.
  4. Formulář žádosti (pokud podáváte žádost osobně):
    • Na místě je možné vyplnit jednoduchý formulář, který se týká vaší žádosti o Lítačku.

Pokud si Lítačku vyřizujete online, nepotřebujete osobní návštěvu, ale musíte mít připravenou elektronickou fotografii a platbu (karta nebo bankovní převod).

Výdejní místa Lítačky v Praze

V Praze je v současné době hned několik míst, kde Vám Lítačku vydají. Místa jsou často vytížená a tvoří se na nich dlouhé fronty. Na to buďte připraveni a když se pro lítačku rozhodnete jít, tak si připravte dostatečnou časovou rezervu!

Tyto místa poskytují: Expresní výdej Karty, Podání žádosti o vydání Karty, Vydání zhotovené karty, Blokace Karty, Odblokace Karty, Přenos zakoupených kupónů, Změna údajů na potisku Karty (nutná výměna Karty), Reklamace nefunkčnosti Karty (pouze ve Škodově paláci).

Škodův Palác

Počet výdejních přepážek: 19

Otevírací doba: 7:00 do 20:00 hodin (všední dny)

Infolinka: +420 800 100 258

Průměrná doba ve frontě: 1-5 minut (aktuální stav – zde)

Dopravní podnik hl. m. Prahy – Infocentrum Hradčanská

Počet výdejních přepážek: 1

Otevírací doba:

  • Pondělí – Pátek od 6:00 do 20:00 hodin
  • Sobota od 9:30 do 17:00 hodin

Infolinka: +420 800 100 258

Průměrná doba ve frontě: Průměrná doba ve frontě a čekací lhůta na kontaktních místech DPP je značně variabilní, může být v řádech jednotek i desítek minut.

Předprodej DPP Praha – Roztyly

Počet výdejních přepážek: 1

Otevírací doba:

  • Roztyly: Po–Pá: 06.00 – 20.00 hodin (přestávka 12.45 – 13.15 a 16.00 – 16.30 hodin)

Infolinka: +420 800 100 258

Průměrná doba ve frontě: Průměrná doba ve frontě a čekací lhůta na kontaktních místech DPP je značně variabilní, může být v řádech jednotek i desítek minut.

Dopravní podnik hlavního města Prahy – doplatková pokladna

Otevírací doba:

  • Centrální dispečink: Po–Pá: 06.00 – 20.00 hodin (přestávka 12.45 – 13.15 hodin)

Infolinka: +420 800 100 258

Průměrná doba ve frontě: Průměrná doba ve frontě a čekací lhůta na kontaktních místech DPP je značně variabilní, může být v řádech jednotek i desítek minut.

Další kontaktní místa

Na těchto místech můžete: podat žádost o vydání karty, vyzvednout zhotovenou kartu, požádat o změnu údajů na potisku karty.

Kontaktní místa:

  • Nádraží Smíchov ČD – Nádražní ulice, Praha 5
  • Masarykovo nádraží ČD – Hybernská 1014/13, Praha 1
  • Hlavní nádraží ČD – Wilsonova 8, Praha 2
  • Infocentrum Nádraží Veleslavín – Podchod stanice metra Nádraží Veleslavín
  • Nádraží Holešovice – Vestibul stanice metra C Nádraží Holešovice
  • Můstek (trasa B) – Vestibul stanice metra B Můstek
  • Infocentrum Můstek – Vestibul stanice metra A Můstek
  • Letňany – Vestibul stanice metra C Letňany
  • Kobylisy – Vestibul stanice metra C Kobylisy
  • Infocentrum Anděl – Vestibul stanice metra B Anděl (výstup směrem ulice Plzeňská, křižovatka Anděl)
  • Anděl – Na Knížecí (autobusové nádr.) – Vestibul stanice metra B Anděl

Otevírací dobu jednotlivých poboček naleznete zde: https://www.litacka.cz/kontakt

Podání žádosti o Lítačku on-line

Od začátku srpna předpokládáme spuštění online žádostí o Lítačku přes internet. V rámci nového ceníku a v případě žádosti o Lítačku online a zaslání karty poštou bude výměna karty z důvodu konce platnosti Opencard stále zdarma. Žádost o novou kartu či výměna z jiného důvodu pak bude zpoplatněna částkou 50 korun.

Kupte si lítačku on-line

Potřebujete pomoc?

V provozu jsou pro zákazníky a zájemce o čipové karty Lítačka nová informační telefonní linka +420 800 100 258

Nejčastější otázky a odpovědi 

  • Co potřebuji k vystavení Průkazky PID
    • Průkazka PID je papírová průkazka z Jízdenkového programu, ke které lze koupit časový kupon nebo ji lze použít jako doklad k prokázání nároku na slevu. Vydává se na počkání podle tarifní kategorie na prodejních místech DPP. Manipulační poplatek za vydání průkazky PID činí 60 Kč. Cena pouzdra činí 15 Kč.
  • Kde mohu reklamovat nesprávně nahraný kupón?
    • Každý cestující je při nákupu jízdního dokladu povinen zkontrolovat, zda obdržel kupón podle svých požadavků. Tato povinnost je ustanovena v Tarifu Pražské integrované dopravy.
  • Jak poznám kde jsou ve vozidlech umístěné bezkontaktní platební terminály?
    • Ve všech tramvajových vozech v Praze je u prostředních dveří umístěn vždy jeden terminál oranžové barvy, výjimku tvoří pouze tramvaje typu 14T, ve kterých jsou terminály dva. V městských autobusech je terminál umístěn vždy jednotně v blízkosti druhých dveří bez ohledu na typ vozidla.
  • Proč mi bezprostředně po nákupu jízdenky z terminálu byla z účtu odečtena částka 1 Kč?
    • U karet Mastercard ověřuje banka odečtením částky 1 Kč platnost karty (např. jestli není ztracená, zablokovaná nebo v nejištěném debetu). Transakce na 1 Kč se objeví v den přiložení karty k mobilnímu samoobslužnému odbavovacímu zařízení (MSZ). Dokončení této transakce se provede pátý den od nákupu jízdenky, tj. šestý den se cestujícímu ukáže na výpisu k účtu transakce, která sloučí všechny nákupy jízdenek během pěti dní. Pak se celý cyklus opět opakuje, tj. objeví se 1 Kč blokace a po pěti dnech opět zúčtuje banka částku za nákupy jízdenek během pěti dní (1 Kč je vrácena zpět na účet a je odečtena částka za využité jízdenky).
  • Lze na terminálech použít kartu, která není bezkontaktní?
    • Ne, zařízení jsou určena pouze pro bezkontaktní nákup jízdenek.

Napsat komentář